wtorek, 21 lutego 2012

Jak zoptymalizować Fanpage'a?

O tym, że stronę internetową trzeba pozycjonować wie prawie każdy przedsiębiorca. O tym, że Fanpage'a na również już niewielka część. A szkoda, ponieważ jest pozwala on na pokazanie nieoficjalnej strony firmy. Optymalizacja Fanpage'a nie jest ani zadaniem




Co w takim razie należy zrobić, by zwiększyć widoczność strony firmowej na Facebooku w wynikach wyszukiwania Google'a? Uzupełnić podstawowe dane, zagęścić informacje, zadbać o to, by profil był wypełniony treściami i pozbawiony pustych pól.
Ustal nazwę Fanpage'a


Nazwa Fanpage'a powinna być zbieżna z nazwą marki oferowanego produktu. A ponieważ najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze, warto zrezygnować ze skomplikowanych konstrukcji słownych i skorzystać z nazwy własnej. Najlepiej jest nie zmieniać jej w późniejszym czasie. W tym miejscu należy zaznaczyć, że niektóre słowa są uznawane za spam i automatycznie blokowane przez serwis.




Uzupełnij okienko tekstowe pod zdjęciem profilowym i zakładkę „informacje”


Okienko tekstowe niezwykle ważne dla Google'a, dlatego w zapisanym w nim tekście powinno zostać zawartych jak najwięcej słów kluczowych. Niestety można zapisać tylko 250 znaków, dlatego bardzo ważny jest dobór najważniejszych zwrotów. Także zakładkę „Informacje” należy skrupulatnie uzupełnić. Wypełnienie wszystkich pól (mapek, informacji, opisu, informacji ogólnych itp.) oraz zawarcie linków do strony głównej firmy będzie decydowało o pozycji Fanpage'a w Google.




Uzupełnij profil o dodatkowe zakładki


W celu stworzenia dodatkowych zakładek należy skorzystać z jednej z wielu aplikacji dostępnych w sieci. Dzięki temu Fanpage będzie nie tylko bardziej atrakcyjny dla społeczności, ale także bardziej przyjazny dla Google'a. Dzięki temu administrator będzie mógł umieścić dodatkowe informacje o firmie oraz wgrać pliki multimedialne, które są niezwykłe cenne dla Google.




Regularnie dodawaj atrakcyjne treści


Google ceni systematyczność, a także wartościową treść. Dodawane na tablicy postów o tematyce związanej z prowadzoną działalnością, nasyconych słowami kluczowymi, także będzie miało wpływ na pozycję Fanpage'a w wynikach wyszukiwania.




Udostępniaj multimedia


Youtube.com jest własnością Google'a, dlatego udostępnianie linków prowadzących do serwisu jest pozytywnie odbierane przez algorytm największej wyszukiwarki świata. W przypadku zamieszczania obrazów należy pamiętać o odpowiednim podpisie i podtytule. Google nie potrafi „czytać” zdjęć, dlatego też opis powinien być bogaty w słowa kluczowe.




Linkuj


I chodzi mi tutaj o linkowanie z innych stron do Fanpage'a, jak i odwrotnie. Umieszczając na swojej tablicy odnośniki do stron o podobnej tematyce. Nie tylko dostarczysz swoim fanom wartościowe treści, ale także wiele zyskasz w oczach robotów Google'a. I w drugą stronę – dodawaj na stronach internetowych linki prowadzące do Fanpage'a. W końcu jeżeli ktoś cytuje tekst lub do zamieszcza niego odnośnik oznacza to, że ktoś go docenił. A Google podziela taką opinię.


Przestrzegając tych kilku zasad powinieneś oglądać swojego Fanpage'a wysoko w wynikach wyszukiwania. Doskonale zdaję sobie sprawę, że internauci w większości klikają „lubię to” będąc na stronie, która im się spodobała lub poprzez reklamę na Facebooku. Nie oznacza to jednak, ze grono osób wchodzących na Fanpage'a z Google'a jest wąskie. Wręcz przeciwnie, a co najważniejsze stale się poszerza. A ponieważ wiele firm rezygnuje ze strony internetowej właśnie na rzecz Fanpage'a ten trend na pewno się utrzyma.