E-Marketing | E-Biznes | E-Commerce | Pozycjonowanie | Zarabianie w Internecie
wtorek, 6 marca 2012
Dobra strona WWW...
Strona WWW to obecnie jeden z najważniejszych elementów marketingu zarówno dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw. W zależności od profilu działalności może ona pełnić różne role, jak na przykład być wizytówką firmy, prezentować ofertę przedsiębiorstwa lub ułatwiać zrealizowanie zamówienia. Już na etapie projektowania naszej strony WWW powinniśmy pamiętać o kilku ważnych elementach, dzięki którym strona będzie dla użytkownika czytelna oraz zrealizuje jego potrzeby.
Nagłówek strony
Nagłówek odgrywa istotną role przede wszystkim z marketingowego punktu widzenia. Powinien w prosty i zrozumiały dla wszystkich sposób odnosić do tematyki strony WWW i jednocześnie zachęcać do pozostania na niej.
Logo i logotyp
Są to znaki graficzne pełniące funkcję identyfikacyjną. Najlepszym rozwiązaniem jest więc wykorzystanie znaku firmowego lub nazwy firmy w ciekawej aranżacji graficznej, która będzie łatwa do zapamiętania i tym samym będzie budzić pozytywne skojarzenia z marką.
Logo lub logotyp umieszcza się w lewym górnym rogu strony.
Proste menu
Menu na stronie internetowej to nic innego jak nawigacja, dzięki której użytkownik jest w stanie szybko ocenić zawartość strony i co ważne wygodnie przejść do interesującego go działu. Nawigacja powinna być jak najmniej skomplikowana o prostym i jasnym nazewnictwie poszczególnych zakładek. Ilość odnośników w nawigacji nie powinna przekraczać 5 elementów i dotyczyć najważniejszych działów.
Treść na stronie WWW
Treść, czyli tzw. content strony to kluczowy element witryny z uwagi na nasze cele biznesowe. Na nim spoczywa bowiem zachęcenie użytkowników do zapoznania się z zawartością strony oraz dostarczenie niezbędnych informacji na temat profilu działalności firmy, oferty, czy lokalizacji. Marketing internetowy obecnie jest mocno rozwinięty, a teksty zamieszczane na stronach internetowych dopracowywane są w najmniejszym szczególe, aby jak najlepiej spełnić oczekiwania użytkowników. Poświęćmy więc nieco więcej uwagi na przygotowanie treści na stronę,gdyż od niej zależy, czy użytkownik w ciągu kilkusekundowego „skanowania” strony” zostanie zachęcony do pozostania na niej.
Grafika
Ważnym elementem strony WWW jest również grafika. Powinna być ona dopasowana do branży, w jakiej działamy i jednocześnie nie może zaburzać czytelności strony. Grafika może również odwoływać do barw identyfikujących firmę, dzięki czemu strona będzie od razu z nią kojarzona. Nie stosujmy na stronie zbyt jaskrawych kolorów, gdyż przeglądanie takiej strony będzie męczące dla oczu. Postawny raczej na pastelowe, stonowane barwy.
Powyższe wskazówki to jedynie podstawa, którą powinniśmy wziąć pod uwagę przy projektowaniu strony WWW. Nie każdy jednak pamięta o tych kilku zasadach, których zastosowanie może zdecydowanie poprawić jakość naszego serwisu.