niedziela, 27 października 2013

5 sposobów na atrakcyjny email marketing



Świat się zmienia. To co kiedyś było na topie i super interesujące dziś może się okazać nudne i nieciekawe. A konkurencja nie śpi. Patrząc się na swoje kampanie mailingowe prędzej czy później zadasz sobie pytanie – co dalej? Jakie działania podjąć, by bardziej zaciekawić odbiorców naszym email marketingiem? Przedstawiam pięć pomysłów, które pomogą zaktywizować odbiorców Twoich kampanii emailowych.

1. Testowanie A/B Tytułu Wiadomości

Jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na to, czy ktoś otworzy od nas maila czy nie ma tytuł wiadomości. Bardzo często drobna zmiana treści w tytule oznacza znacznie większe wskaźniki otwarć i kliknięć. Warto więc wykorzystać testowanie tytułu wiadomości na próbce odbiorców. Wiadomości z dwoma wersjami tytułu wysyłamy do 10%-20% naszej bazy danych i monitorujemy która wersja generuje więcej otwarć i kliknięć. Po jakimś czasie wysyłamy wiadomość do pozostałej grupy odbiorców z bardziej atrakcyjnym tytułem. Wiele platform mailingowych posiada wbudowane mechanizmy umożliwiające testowanie A/B.

2. Wysyłaj mailingi z “tajnym kodem”

Nie ma nic lepszego niż przekształcenie wysyłki mailingu w przygodę. Każdy z nas lubi dreszczyk emocji – warto to więc wykorzystać. Utwórz grupy odbiorców i do każdej grupy wyślij inny “tajny kod”, “ukrytą zniżkę”, które będą wymagać kliknięcia i przejścia na specjalną stronę, gdzie będą oni mogli sprawdzić swój kod i czy wygrali specjalną ofertę.

Przykład: Sieć salonów fryzjerskich prowadzi akcję promocyjną z użyciem kilku różnych promocji jednocześnie.

W tym celu marketerzy mogą podzielić bazę danych odbiorców na grupy. Do wybranych grup wyśle specjalne promocje:
  • 10% mężczyzn – “strzyżenie za pół ceny”
  • 20% mężczyzn – “tniemy 20% taniej”
  • 20% kobiet – “trwała za pół ceny”
  • 20% kobiet – “pasemka gratis”
  • pozostali – “wszystko 5% taniej
Zamiast wysłać informację o specjalnej ofercie bezpośrednio w mailu salon umieszcza link “odnajdź swój ukryty prezent” i zachęca odbiorców do przejścia na specjalną podstronę, gdzie będą oni mogli zobaczyć jaki prezent dostali. Ci, którzy skorzystają z oferty i wypełnią formularz zgłoszeniowy, będą brać udział w losowaniu nagrody głównej – wycieczki do muzeum fryzjerstwa.
Dzięki takiemu podejściu przekierowujemy odbiorców na stronę internetową co pozwala im lepiej zapoznać się z naszą ofertą. Poza tym zachęca odbiorców do klikania na linki i buduje lepszą relację z naszą marką.

3. Tylko dla VIP-ów

Każdy lubi być traktowany jako ktoś wyjątkowy – VIP. To się tak samo dotyczy Twoich subskrybentów. Oczaruj ich i daj im odczuć, że są szczególnie ważni – tylko oni, indywidualnie. Warto więc segmentować swoją bazę danych i utworzyć grupę “Tylko dla VIP-ów”, nadać im status “Członka Elity”. Odbiorcy będą za to bardzo wdzięczni i  pewnością wykażą się większą aktywnością. Ponadto otwiera to drogę do “dzielenia” się. Każdy chętnie się pochwali, że jest “VIP-em” – poprzez Facebook lub prześle wiadomość do przyjaciół i rodziny. A nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejszy sposób zdobywania klientów to gdy “jedna pani drugiej pani…”.

4. Wiadomości Zdarzeniowe

Ludzie lubią szybką odpowiedź – w formie wiadomości wysłanej w czasie rzeczywistym. Po zarejestrowaniu się na konferencję, czy po ściągnięciu interesującego dokumentu ze strony internetowej warto wysłać do odbiorcy wiadomość z podziękowaniem, dając im do zrozumienia, że myślisz o nich i doceniasz ich zainteresowanie. Takie działania podnoszą przywiązanie odbiorców do marki i oddziałują korzystnie na aktywność bazy adresowej.

5. Zapytaj odbiorców

Czasem trudno zgadnąć czego odbiorcy tak naprawdę od nas oczekują. Warto więc po prostu ich zapytać – wysyłając mailing z linkiem do ankiety. W ankiecie można zapytać o to czego odbiorcy chcieli by widzieć więcej a czego mniej, co zachęci ich do odwiedzania naszej strony częściej. Zebranie i przeanalizowanie wyników ankiety pozwoli na lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań odbiorców i zbudować lepsze kampanie mailingowe w oparciu o te dane.
Pierwszy taki projekt na Polskim rynku! czytaj dalej...